Varje skörd är starten på en ny | Syngenta

Share page with AddThis

Varje skörd är starten på en ny

26.06.2019
Borgeby Fältdaga

Borgeby Fältdagar är mässan för alla som har lantbruk som främsta intresse och sysselsättning. Fältdagarna lockar med en lyckad kombination av demoodlingar och maskiner i arbete. Syngenta har i år temat ”varje skörd är starten på en ny” med syftet att lägga vikt vid att det är helheten som räknas, inte enskilda insatser.

Borgeby Fältdagar väntar runt hörnet, mässan som kan kallas för årets nordiska lantbrukshändelse. För Syngenta är temat på Borgeby Fältdagar 2019 hela rotationen från planering till sådd, skydd och skörd. Målet är att sätta lantbrukarens behov i centrum och inte bara ge svar på frågor om växtskydd och utsäde utan också ställa frågor om vilka utmaningar som kunderna behöver hjälp med.

- I år lägger vi stor vikt vid att föra dialog och få feedback från våra besökare i vår monter, var deras utmaningar ligger under säsongen. Vi vill hjälpa till där vår hjälp behövs och eftersom vi finns med i hela cykeln- från planering till skörd, så har vi goda förtsättningar att göra just det, säger Irma Winberg som är kampanjchef och ansvarig för årets utställningsområde och fortsätter:

- Lantbruket har många utmaningar men minst lika många möjligheter! Vi vet dock att det är få som har en direkt relation till Syngenta som företag. Här på Borgeby har vi chans att prata med många kunder och få inspiration och idéer.

Kom och besök oss!

På mässan har vi också möjlighet att presentera en spännande produktportfölj som redan nu kan lösa en del av de utmaningar som lantbrukare står inför.  Vår nyaste lösning är betningsmedlet Vibrance som säkrar etablering och rotutveckling i stråsäd. Vi har också svampmedlet Elatus Era som ger ett komplett skydd mot svampsjukdomar, och en stor nyhet för alla maltkornsodlare är sorten Laureate som vi är övertygade om kommer bli en ny favorit bland odlare.

I Syngentas område finns först och främst odlingar som visar våra nya sorter och lösningar, men det finns också möjlighet att tävla i pilkastning, testa en juice shot eller varför inte signa upp sig för att bli demodlare.

Om Syngenta

Syngenta är ett av världens ledande jordbruksföretag med 28 000 anställda i över 90 länder. Vi säljer växtskyddsmedel och frön tilljordbruket. Vi erbjuder ett brett sortiment av produkter för jordbruk, trädgårdsodling, frukt- och bärodling samt skogsbruk som kontrollerar svampsjukdomar, ogräs och skadedjur. I Syngenta gör vi vad vi kan för att hjälpa världens lantbrukare att producera mer utifrån färre resurser - vilket innebär större effektivitet utan att det sker på bekostnad av miljön. Det är genom denna filosofi Syngenta utvecklar sina produkter. Läs mer om Syngenta: www.syngenta.dk, www.syngenta.com

Läs mer om Borgeby och tillgång till bildmaterial: https://www.borgebyfaltdagar.se/

Ytterligare information kontakta:

Carina Christine Skovmøller